top of page

Spiraal

Doel 

Probeer zo snel mogelijk van het begin naar einde van de spiraal te gaan zonder dat de lus de draad raakt. 

 

Spelregels

  • Individueel spel dat beurtelings kan gespeeld worden

  • Gaat het alarm af ? Dan moet je terug naar het begin of naar het laatste rustpunt (als dat er is)

  • Verschillende mogelijkheden

    1. Timen hoe snel een speler het einde bereikt – ongeacht het aantal aanrakingen

    2. Een timer naast het spel zetten en de regel stellen om binnen een zelf te bepalen tijd aan het einde te zijn.

Voorbeeld :

  • Speeltijd = 2 minuten

  • Startpunten = 120 punten

  • Aantal seconden die nodig zijn om van begin naar einde te gaan, worden afgetrokken van begin score

    • Vb. 1 min en 30 sec  = 90 punten aftrek

  • Voor elke keer dat de spiraal geraakt wordt, worden nog eens bijkomend 2 seconden afgetrokken

 

Aantal spelers

  • 1 speler

  • Kan beurtelings in ploegverband gespeeld worden

  • Voor alle leeftijden; bij kinderen onder toezicht van volwassene

 

Wat wordt geleverd?

  • Spiraal die werkt op een batterij

  • Spelregel

    Zelf te voorzien : tafel om spel op te zetten 

 

Technische gegevens
Afmetingen (lxbxh) : 130 x 20 x 56

​

bottom of page