
Spiraal
Doel
Probeer zo snel mogelijk van het begin naar einde van de spiraal te gaan zonder dat de lus de draad raakt.
Spelregels
-
Individueel spel dat beurtelings kan gespeeld worden
-
Gaat het alarm af ? Dan moet je terug naar het begin of naar het laatste rustpunt (als dat er is)
-
Verschillende mogelijkheden
-
Timen hoe snel een speler het einde bereikt – ongeacht het aantal aanrakingen
-
Een timer naast het spel zetten en de regel stellen om binnen een zelf te bepalen tijd aan het einde te zijn.
-
Voorbeeld :
-
Speeltijd = 2 minuten
-
Startpunten = 120 punten
-
Aantal seconden die nodig zijn om van begin naar einde te gaan, worden afgetrokken van begin score
-
Vb. 1 min en 30 sec = 90 punten aftrek
-
-
Voor elke keer dat de spiraal geraakt wordt, worden nog eens bijkomend 2 seconden afgetrokken
Aantal spelers
-
1 speler
-
Kan beurtelings in ploegverband gespeeld worden
-
Voor alle leeftijden; bij kinderen onder toezicht van volwassene
Wat wordt geleverd?
-
Spiraal die werkt op een batterij
-
Spelregel
Zelf te voorzien : tafel om spel op te zetten
Technische gegevens
Afmetingen (lxbxh) : 130 x 20 x 56
​